Województwo Małopolskie Województwo Małopolskie Unia Europejska Unia Europejska

Droga wojewódzka 980 połączyła dwa samorządy

Gminy Zakliczyn i Rzepiennik Strzyżewski powołały Pogórzański Związek Międzygminny Ziemi Tarnowskiej w celu poprawy bezpieczeństwa przy drodze wojewódzkiej nr 980. Właśnie podpisana została umowa z wykonawcami na budowę ciągu pieszo-rowerowego, chodnika i drogi dla pieszych w miejscowościach Charzewice, Melsztyn, Rzepiennik Strzyżewski i Rzepiennik Suchy, a 1 sierpnia nastąpi otwarcie ofert w przetargu na rozbudowę oświetlenia drogowego.

Umowę na poprawę bezpieczeństwa przy grodze wojewódzkiej nr 980 poprzez modernizację infrastruktury drogowej podpisał z wykonawcami w zakliczyńskim Ratuszu przewodniczący Pogórzańskiego Związku Międzygminnego Ziemi Tarnowskiej Kazimierz Fudala. Obecni byli m.in. Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego Wojciech Skruch, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Katarzyna Węgrzyn-Madeja, burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn Dawid Chrobak oraz wójt Rzepiennika Strzyżewskiego Marek Karaś.

Zrealizowane zostaną cztery zadania. Wykonany zostanie ciąg pieszo-rowerowy w Charzewicach (wraz z kładką nad potokiem „Charzewianka”) i Melsztynie – 1,1 km, chodnik w Rzepienniku Strzyżewskim – 700 m, droga dla pieszych wraz z przebudową infrastruktury technicznej w Rzepienniku Suchym – 520 m, a ponadto zakupiony zostanie ciągnik oraz w pełni kompatybilna kosiarka bijakowa i zamiatarka.

Na to wszystko pozyskano przeszło 5,3 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu „Polski Ład”. Wkład własny gmin wynosi zaledwie 5 procent (285 tys. zł). 1 sierpnia nastąpi natomiast otwarcie ofert w przetargu na budowę i modernizację oświetlenia drogowego w Charzewicach, Melsztynie, Lusławicach, Kończyskach, Faściszowej, Rzepienniku Biskupim, Rzepienniku Strzyżewskim i Rzepienniku Suchym oraz na zakup i dostawę sprzętu do utrzymania infrastruktury oświetleniowej – podnośnika przegubowo-teleskopowego z koszem izolowanym. Na ten przedsięwzięcia dwóch gmin ma do dyspozycji 2 mln z „Polskiego Ładu”.

Dróg wojewódzkich w Małopolsce jest bardzo dużo i są to drogi bardzo obciążone ruchem samochodowym. Samorząd wojewódzki samodzielnie nie jest w stanie wykonać wszystkich niezbędnych inwestycji, aby było przy nich w pełni bezpiecznie. Dlatego bezcenna jest pomoc gmin. W dodatku to burmistrzowie, wójtowie czy radni gminni najlepiej wiedzą jakie są w poszczególnych miejscowościach potrzeby w tym zakresie i co trzeba zrobić – podkreśla wicemarszałek Ryszard Pagacz.

Wiceprzewodniczący SWM Wojciech Skruch gratulował pomysłu połączenia potencjału dwóch gmin. Przedstawiciele gmin deklarują, że będą w ramach PZMZT podejmować dalsze działania i składać wnioski o pieniądze, również do Funduszy Europejskich, na kolejne zadania dla poprawy bezpieczeństwa przy DW 980.

źródło: www.malopolska.pl

Galeria

Droga wojewódzka 980 połączyła dwa samorządy - zdjęcie w galerii nr 1 Droga wojewódzka 980 połączyła dwa samorządy - zdjęcie w galerii nr 2 Droga wojewódzka 980 połączyła dwa samorządy - zdjęcie w galerii nr 3 Droga wojewódzka 980 połączyła dwa samorządy - zdjęcie w galerii nr 4