Województwo Małopolskie Województwo Małopolskie Unia Europejska Unia Europejska

Specjalista-Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych 3/4 etatu Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
ul.Głowackiego 56, 30-085 Kraków
Ogłasza nabór
na wolne stanowisko pracy

Nazwa stanowiska pracy: Specjalista-Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych 3/4 etatu

Miejsce pracy: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie

1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe,
  2. obywatelstwo polskie,
  3. odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa wydane przez ABW,
  4. posiadanie przeszkolenia Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
  5. prawo jazdy kat. B,
  6. 3 lata pracy na podobnym stanowisku,
  7. obsługa komputera – (Windows, MS Office).

2. Wymagania dodatkowe:

  1. umiejętność samodzielnej pracy,
  2. umiejętność organizowania szkoleń,
  3. umiejętność współpracy z jednostkami zewnętrznymi.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego (art. 15 ust. 1, pkt. 1),
  • ­zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne (art. 15 ust. 1, pkt 2),
  • ­zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka (art. 15 ust. 1, pkt. 3),
  • ­kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów (art. 15 ust. 1, pkt. 4),
  • opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji (art. 15 ust. 1, pkt. 5),
  • prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych (art. 15 ust. 1, pkt. 6),
  • ­prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających (art. 15 ust. 1, pkt 7),
  • ­prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
  • niezwłoczne poinformowanie kierownika jednostki organizacyjnej oraz podjęcie działań w celu wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów oraz ograniczenie jego negatywnych skutków (art. 17. ust. 1),
  • niezwłoczne powiadomienie odpowiednio ABW albo SKW w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub wyższą (art. 17 ust. 2),
  • w zakresie realizacji zadań obronnych: realizowanie przedsięwzięć planistycznych, organizacyjnych i szkoleniowych, wykonywanych przez Zarząd w ramach przygotowań obronnych w stałej gotowości obronnej państwa,
  • prowadzenie całokształtu spraw obronnych oraz opracowywanie i bieżąca aktualizacja dokumentów planowania obronnego w zakresie zadań określonych dla ZDW,
  • ­przygotowanie i realizowanie zadań wynikających z systemu stałego dyżuru,
  • ­planowanie i realizacja zadań związanych z przygotowaniem infrastruktury drogowej na potrzeby obrony państwa oraz współpraca cywilno-wojskowa, w zakresie organizowania wykonawstwa i zabezpieczenia zadań wynikających z osłony technicznej infrastruktury drogowej objętej przygotowaniami obronnymi,
  • ­realizacja przedsięwzięć związanych z programowaniem obronnym obejmującym ustalenie zakresu rzeczowo-finansowego zadań obronnych oraz podział i racjonalne wykorzystanie środków finansowych przydzielonych na realizację tych zadań,
  • ­gromadzenie i sporządzanie informacji o sieci dróg publicznych na potrzeby obronności,
  • realizacja przedsięwzięć dotyczących przygotowania i utrzymania obiektów podlegających obowiązkowej ochronie oraz przygotowania szczególnej ochrony obiektów ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa,
  • ­współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizacji zadań obronnych,
  • ­współdziałanie z wojskowymi komendami uzupełnień w zakresie uzupełniania Sił Zbrojnych żołnierzami rezerwy i realizacji świadczeń rzeczowych oraz reklamowania pracowników od obowiązku czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  • współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Zarządu w zakresie realizacji zadań obronnych,
  • wykonywanie innych czynności związanych z realizacja zadań w zakresie obronności i bezpieczeństwa Państwa, należących do kompetencji Dyrektora ZDW z mocy ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej i innych ustaw, jak również wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych,
  • prowadzenie i ochrona dokumentów zawierających informacje niejawne,
  • w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej: opracowanie i realizacja planu zamierzeń obrony cywilnej zakładu,
  • opracowanie planu ewakuacji doraźnej zakładu pracy na wypadek wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń,
  • koordynacja przedsięwzięć związanych z zapewnieniem sprawnego działania elementów systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń w tym prowadzenie dokumentacji, szkoleń i ćwiczeń,
  • organizowanie i prowadzenie działalności popularyzacyjnej i upowszechniania obrony cywilnej w zakładzie,
  • uczestniczenie w szkoleniach, odprawach, naradach i ćwiczeniach organizowanych przez Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miasta lub Wydział Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  • opracowanie i realizacja rocznego planu zamierzeń,
  • wykonywanie innych zadań z zakresu obrony cywilnej zleconych doraźnie przez Kierownika Obrony Cywilnej Zakładu oraz Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miasta lub Wydział Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  • w zakresie właściwości stanowiska ds. obiegu i ewidencji materiałów niejawnych: przyjmowanie, rejestrowanie, ewidencjonowanie, przechowywanie i udostępnianie dokumentów niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” osobom uprawnionym,
  • egzekwowanie zwrotu udostępnionych materiałów niejawnych,
  • przekazywanie materiałów niejawnych między komórkami organizacyjnymi Zarządu oraz przesyłanie materiałów niejawnych poza Zarząd,
  • nadzorowanie czynności realizowanych przez wykonawców dokumentów niejawnych pod kątem ich zgodności z zarządzeniami i instrukcjami wdrożonymi w Zarządzie,
  • udział w opracowywaniu i aktualizowaniu wewnętrznych regulacji prawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  • zarządzanie systemami ochrony elektronicznej wykorzystywanymi w ochronie informacji niejawnych (systemem kontroli dostępu, systemem sygnalizacji włamania i napadu oraz ppoż.),
  • szkolenie pracowników Zarządu w zakresie przetwarzania informacji niejawnych,
  • udział w kontrolach stanu ochrony informacji niejawnych realizowanych przez pełnomocnika w komórkach organizacyjnych Zarządu.

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  1. wynagrodzenie zasadnicze od 4125,00 zł. do 4275,00 zł + comiesięczna premia uznaniowa+ dodatek stażowy,
  2. zatrudnienie na umowę o pracę,
  3. możliwość skorzystania z funduszu socjalnego i ubezpieczeń grupowych,
  4. możliwość dodatkowych szkoleń podnoszących kwalifikacje, przyjazną atmosferę w miejscu pracy, wsparcie współpracowników i przełożonego

5. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
  4. kwestionariusz osobowy,
  5. klauzula informacyjna RODO, stanowiąca Załącznik nr 4 do Regulaminu naboru,
  6. formularz zgody dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie w ZDW na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych, stanowiący Załącznik nr 5 do Regulaminu naboru.

W miesiącu poprzedzającym ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ZDW w Krakowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosi co najmniej 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, ul.Głowackiego 56, pok. 201-202, pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zdw.krakow.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą tradycyjną na adres Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, 30-085 Kraków, ul.Głowackiego 56 z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Specjalista-Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych 3/4 etatu w terminie do dnia 05.07.2024.

Aplikacje, które wpłyną do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, stronie internetowej Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz na tablicy informacyjnej Zarządu Dróg Wojewódzkich przy ul.Głowackiego 56 w Krakowie.

Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) informuję, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie;
30-085 Kraków, ul. Głowackiego 56.

2. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu prowadzonej rekrutacji pracowników, ewentualnych przyszłych rekrutacji pracowników prowadzonych przez Administratora danych.

3. Dane osobowe są zbierane i przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a wyżej wymienionego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. tj. na podstawie udzielonej przez Panią/Pana dobrowolnej zgody. Udzielona zgoda może być w każdej chwili cofnięta poprzez złożenie Administratorowi danych stosownego oświadczenia woli na piśmie. Cofnięcie zgody nie ma jednak wpływu na zgodność z prawem czynności wykonanych przed jej cofnięciem.

4. Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1260, ze zm.) niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru, zawierająca m. in. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w jednostce oraz opublikowanie w Biuletynie przez okres co najmniej 3 miesięcy.

5. Podanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwia uczestnictwo Pani/Pana w procesie rekrutacji pracowników i w konsekwencji uniemożliwia zawarcie umowy o pracę.

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzonej rekrutacji jaki przyszłych rekrutacji pracowników, nie dłużej jednak niż przez 5 lat.

7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie rekrutacji a konsekwencją takiego przetwarzania danych będzie kontakt tylko z wybranymi kandydatami.

10. Dane osobowe pracownika nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.