Obwodnica Wolbromia – Etap III
Informacje ogólne
Wartość projektu: 15 347 947 PLN
Wartość dofinansowania: 11 348 600 PLN PLN (85% całkowitych wydatków kwalifikowanych Projektu)
Uchwała Nr 429/22 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 29 marca 2022 r. w sprawie podjęcia decyzji o dofinansowaniu Projektu, dla którego Beneficjentem jest Województwo Małopolskie pt. „Obwodnica Wolbromia Etap III” w ramach Osi Priorytetowej 7 Infrastruktura transportowa, Działanie 7.1 Infrastruktura drogowa, Poddziałanie 7.1.1 Drogi regionalne, Typ projektu A Budowa, przebudowa dróg, w tym budowa obwodnic w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020.
Okres realizacji Projektu wynosi:
rozpoczęcie: 30.03.2022 r.
zakończenie: 31.12.2023 r.
Ogólna charakterystyka projektu
Zakres rzeczowy projektu obejmuje budowę obwodnicy Wolbromia w ramach nowego przebiegu DW nr 783 etap III odcinek od ul. Olkuska Szosa (DW 783) do ul. Skalskiej (DW 794) wraz z rozbudową DW nr 783 (ul. Olkuska Szosa). Przedmiotowy odcinek obwodnicy jest kontynuacją zrealizowanych dwóch wcześniejszych etapów, tj. Etap I – od ul. Miechowskiej (DW 783) do ul. Brzozowskiej oraz Etap II – od ul. Brzozowskiej do ul. Skalskiej (DW 794). Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana będzie na terenie miejscowości Wolbrom i Chełm w gminie Wolbrom, na terenie powiatu olkuskiego, w województwie małopolskim. Dużą część terenu wokół inwestycji stanowią obszary leśne zlokalizowane w m. Wolbrom.
Zakres rzeczowy projektu
W ramach niniejszego zadania inwestycyjnego przewiduje się m.in. :
- budowę drogi jednojezdniowej, dwupasmowej klasy technicznej G o długości 1,05 km
- budowę skrzyżowania DW 783 (ul. Olkuska Szosa) z projektowaną obwodnicą Wolbromia w km 0+356,5 DW 783 – skrzyżowanie 3- wlotowe typu rondo o średnicy zewnętrznej Dz=45 m, jezdni szerokości 5 m i pierścieniu szerokości 1,5 m
- rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 783 na odc. od km 0+149 do km 0+569
- przebudowę drogi wojewódzkiej nr 783 na odc. od km 0+633 do km 0+713
- budowę prawostronnej ścieżki pieszo – rowerowej na odcinku od km 0+023 do km 0+629
- budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych
- budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej
- budowę oświetlenia drogowego wyposażonego w oprawy LED (w związku z koniecznością oświetlenia skrzyżowania oraz dróg dojazdowych, należy wybudować nowe oświetlenie drogowe na słupach stalowych, ocynkowanych, posadowionych na fundamentach prefabrykowanych z oprawami ze źródła typu LED, zasilane poprzez kabel ziemny typu YAKXS 4×35 z istniejących szaf oświetleniowych )
- budowę kanału technologicznego.
Cele projektu
Realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do osiągnięcia takich efektów jak:
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- likwidacja tzw. „wąskich gardeł” w sieci drogowej regionu,
- wypełnienie braków w sieci dróg regionu – budowa nowej drogi spowoduje zwiększenie dobrej jakości ciągów komunikacyjnych w regionie i włączenie ich do istniejącej sieci transportowej,
- rozwój infrastruktury gospodarczej poprzez poprawę jakości szlaków komunikacyjnych,
- wzrost atrakcyjności turystycznej regionu,
- poprawa jakości życia mieszkańców,
- zwiększenie dostępności komunikacyjnej do regionalnej i lokalnej sieci dróg województwa małopolskiego.